رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از کشف و معدوم سازی ۲هزار و ۲۴۰ کیلوگرم آلایش دامی در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۶۱۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 24 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،عیسی غیاث یزدی با اعلام این خبر افزود: بازرسی واحدهای عرضه اعم از واحدها ی عرضه مرغ و ماهی، گوشت قرمز، رستوران ها و واحدهای عرضه آلایشات دامی یکی از وظایف اداره دامپزشکی شهرستان قزوین بوده و کارشناسان اداره دامپزشکی به صورت دوره ای از تمامی این واحدها بازرسی می­ کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به بازرسی های صورت گرفته، مقادیر زیادی آلایش دامی از دو سردخانه غیر مجاز، به وزن ۲ هزارو ۲۴۰ کیلو گرم به صورت فاقد هویت و با شرایط ارگانولپتیکی «ظاهری» نامناسب کشف و مورد معدوم سازی قرار گرفت.

یزدی همچنین از نمونه برداری بازرسان دامپزشکی از محموله ۹۸۰ کیلوگرمی آلایش دامی فاقد هویت در یکی دیگر از سردخانه ها خبر داد و اضافه کرد: با توجه به شرایط نامناسب نگهداری، محموله مذکور تا تعیین تکلیف نهایی و انجام آزمایشهای مربوطه توقیف شد.

عرضه گوشت گنجشک در استان قزوین مورد تائید دامپزشکی  نیست

وی بیان کرد: پیرو گزارشهای واصله مبنی بر عرضه گوشت گنجشک در یکی از واحدهای فرآورده های خام دامی، بلافاصله  اکیپی از کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین به محل اعزام و نسبت بررسی موضوع اقدام کردند.

یزدی اضافه کرد: با تحقیقات به عمل آمده مشخص شد در واحد مذکور گوشت گنجشک به سفارش مشتریان تهیه و عرضه می شود که این اقدام مغایر با ضوابط بهداشتی دامپزشکی بوده و مراتب به متصدی واحد ابلاغ شد.

 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: در پایان پس از تنظیم صورتجلسه توسط کارشناسان دامپزشکی، متصدی واحد متعهد شد که از عرضه گوشت گنجشک خودداری کند.

عرضه فرآورده های خام دامی می بایست تحت نظارت دامپزشکی و پس از تایید سلامت محصول صورت پذیرد در غیر اینصورت مراتب به علت تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار